„Bycie empatycznym to widzenie świata oczami drugiego, a nie widzenie własnego odbitego w jego oczach.”
– Carl Rogers
Pracujemy z balansem pomiędzy sprawczością a wspólnotowością. Oba te wymiary są niezbędne, żeby zespoły odnosiły sukcesy, rozwijały się i jednocześnie były miejscem realizacji potrzeb społecznych.
Wzmacniamy kapitał społeczny. Więzi oparte na zaufaniu są najlepszym spoiwem zespołu. Sprawiają, że komunikacja jest sprawniejsza, a ludzie chętniej uczą się od siebie w zespole oraz w całej strukturze organizacji.
Wspieramy zdrowie psychiczne. Społeczność uważna i wspierająca to taka, w której szybciej dostrzegamy, że ktoś potrzebuje pomocy. Poczucie osamotnienia jest jedną z przyczyn gorszego radzenia sobie z kryzysami i trudnościami.
Włączamy różnorodność. Ludzie, którzy praktykują uważność na innych, uczą się słuchać, trenują swoją empatię poznawczą, są lepiej przygotowani do rozwoju, zmiany i synergii wynikającej ze współpracy.